Sunday, July 25, 2010

Rahsia Hatiku - Mengandungkan Puteri kedua - Syanie

Sambungan



Setelah 9 bulan melayan telatah puteri sulung ku aku dapat rasakan sesuatu pada diri aku. Haid aku tidak datang dan aku demam. Dengan sengaja aku pun membeli ujian kehamilan..what !! positiff ! aku mengandung. Masa tu aku tak tahu nak happy atau sedih kerana anak sulung aku selalu sakit2 dan masih perlukan sepenuh perhatian dari aku. Masalah kewangan juga mencemburui aku. Bagaimana harus aku hadapi situasi sebegini.

Semakin hari semakin besar usia kandungan aku dan ini membuatk aku tidak perlu berfikir. Aku telah membuat keputusan utk melahirkan zuriat ku ini dan berusahan utk menyempurkan tanggung jawab aku semampu mungkin.Hari depa hari aku menunggu dengan tidak sabar. Setiap hari aku pasti membelai kandungan aku dengan memohon pada anak yang didalam kandungan memahami masalah ku. Aku cuba fahamkan dia sebelum dia memahami dunia ini. Aku mohon supaya apabila dia lahir nanti dia dapat memahami ibunya tidak mampu memberi kemewahan berlebihan.

9 bulan kandungan ku tidak mempunya masalah melainkan pada bulan yang ke-9 sekali lagi aku mengalami tekanan darah yang tinggi. Aku dimasukkan ke hospital sebelum tanda2 sakit utk bersalin.


04/10/1999
Pada pagi 4/10/1999 aku dimasukkan ke bilik bersalin.aku ditempatkan di katil tengah(sama seperti anak sulung). Aku dimasukkan ubat dan drip pada pukul 10.00am. Seperti biasa selepas beberapa jam aku mula berasa sakit. Setelah berberapa jam menanggung sakit dan perit aku pun selamat melahirkan puteri ku yang ke-2 yang diberi nama NUR ELLIA SYAZZWANI (SYANIE).Hilang segala kesakitan tadi dan aku bersyukur pada Allah diatas pemberiannya, Tapi aku hairan kena anak ku ini putih sangat. Mata sepet dan hidung pula penyet. Tertukar anak ke ? tapi didalam bilik bersalin Cuma aku seorang ja. Wajahnya x serupa dengan anak ku yang sulung. Wajah anak kedua ku ni tembam, rambut halus dan sikit. Aku Tanya kembali pada nurse, apa mereka tertukar bayi ke ?

Setelah 2-3 hari barulah terserlah wajahnya yang mirip pada belah ibu aku (Chineese look). Makin hari matanya pun sudah tidak sepet lagi dan hidungnya juga dah tinggi hehehhe. Dan makin hari wajahnya mirip aku plak…

Yang menariknya..anak kedua ku ini menyusu badan penuh. Kebetulan aku sudah berhenti kerja. Dan dia juga mungkin memahami masalah kewangan ibunya..dia dengan sendiri tidak mahu minum menggunakan botol,susu tepung, putting piring, nestum dan lain2 yang di beli.

Dia hanya menyusu badan hinggalah boleh mampu menelan bubur yang aku masak sendiri. Aku bersyukur padamu ya allah atas kurniaan mu ini.

Anak kedua ku ini menyusu badan hinggalah aku mula berkerja kembali. Usianya lebih kurang 4 tahun.

Dan Syasya amat sygkan adknya hingga org lain x boleh menyentuhnya. Tapi ksh sygnya kdg kala buat aku pening kerana dia tidak memahami bagaimana utk memberi ksh syg itu. Pernah sekali dia menarik rambut adiknya semata mata kasihan adknya tidur tanpa dialaskan bantal. Dia ingin meletakkan bantal dibawah kepala adknya, dia cekak rambut adiknya...Huh..mmg aku tidak boleh tinggalkan anak2 aku berdua saja. Yelah anak sulung ku baru berusia 1 tahun 7 bulan pada masa itu. Ini semua adalah kenangan 11 tahun sudah dan kini anak2 ku dah menjangkau usia 11 & 12 tahun.



Untuk tatapan anak2 ku : Harapan mama dan abah utk melihat kalian Berjaya dan menjadi anak yang solehah.Kakak dan adk mesti menjaga diantara satu sama lain dan jgn letakkan jurang diantara kamu berdua. Mama dan abah sentiasa mendoakan kesejahteraan kakak dan adik.


We lOve u sO mUch….!!



Hasil Nukilanku : Mawar_Ungu

1 comment:

ct_rosmiera @SePaT-rOnGgEnG said...

Cutenya....

Ros harap sangat kalau diizinkan Allah..moga2 kelahiran anak ke-3..dapat ler..anak pompuan...

tapi kalau anak laki2 ..
.Alhamdulillah..cukup la..3 Muhammad....waris kuat suamiku...