Tuesday, November 26, 2013

Khas Buat Tatapan Temanku...


Salam Sahabatku
Aku doakan semuanya berada dlm keadaan yg sepatutnya. Aku tahu berat mana mata memandang berat lagi bahu yg memikul. Tapi awk kena tahu 1 benda yang aku dah pernah lalui semua ujian dan dugaan mcm ni malah lebih hebat dari awk. Aku harap awk tabah dan kuat. Jgn buat keputusan terburu buru. Hadapi dan selesaikan dgn tenang dan rasional. Ingt , Allah x kan beri ujian diluar kemampuan hambanya.

Awk,
Dari pengalamanku lebih baik awk bincang dan selesaikan elok2 masalah ni. Sbb ini melibatkan keluarga bukan suami dan anak2 saja. Aku x mau jika sesuatu terjadi nnti boleh membuatkan awk nyesal seumur hidup awk. Awk lebih berhak jadi x perlulah berundur diri. Awk kena ingt kesilapan boleh berlaku pada sapa2 saja dan dimana saja. Selalunya kita yg buat hanya kita yg faham sejauh mana perjalanan kita tp bagi org lain yg hanya melihat pasti tidak tahu sejauh mana kebenarannya.

Awk,
Sikap cemburu perlu ada dlm hubungan tapi jgn smpai jadi cemburu buta. Mmg kita sukar mengawal hati dan perasaan kita bila berdepan dgn situasi mcm ni tp awk x dak bukti yg kukuh utk menyalahkan mana2 pihak betul tak ? Mungkin ada kebaikan dgn berjauhan sementara tp bukan dgn melarikan diri mcm ni. Berjauhan itu boleh utk beri masa pada masing2 berfikir dan buat 1 keputusan yang pasti. Disaat yg sama kita boleh menguji pasangan kita samada masih saling memerlukan @ sebaliknya. Melarikan diri adalah satu contoh yang tidak elok untuk anak2 kita walau 1001 alasan kita ciptakan.

Awk,
Aku hormat tindakan awk dan cuba faham apa yg awk sedang lalui ni smua. Tapi ingt satu pesananku walau dimana awk berada dan dlm keadaan apa sekali pun, aku tetap ada bila awk perlukanku. Jgn malu utk kol aku atau datang terus cari ku kat rumah. Jgn segan2 k.

Akhir kata aku harap awk dapat selesaikan semua ni dgn cepat dan lupakan apa yg terjadi. Kita Manusia biasa akan senantiasa diuji.

Luv u my frenz..anie ismaku

No comments: