Sunday, December 19, 2010

Adakah Cinta Itu Semudah Ku Sangka ( Part 1 )

“Hai awek.Lajunya awek ni jalan.Nak masuk Pertandingan lumba lari ke?”Huh...!!Suara sumbang mane pula ni??Macam biasa dengar aje suara ni...Hah!!Ni mesti budak yang terlebih diajar nih.Kat mana aku ada mesti dia ade..Hish!!.Dah la buku bertimbun aku kene anggkut.Kalau tegur nak menolong tak ape...ini memerli lagi ade la.Masa aku menoleh kan kepala tiba-tiba.....Zappp.


“Weih Cik Nur Amalina Nawwiyah...apa kena dengan kau ni bila aku panggil buat bodoh je...ko dah tak mau kawan dengan aku ke.....owhh sampai hati kau x mau kawan dengan aku..”


“Opocotttt.....mama tolongggg!!!”


Apebenda minah ni suka sangat bagi aku terkejut.Nasib aku ni kuat jantung kalo tak dah lama arwah.Habis bersepah buku..Cepat-cepat aku membongkok untuk mengutip buku-buku yang dah terjatuh. “Hoi Farah...ko ni dah tak de keje ke?suka sangat menegur aku x kasi salam..sekarang tengok habis buku-buku ni bersepah...cepat tolong aku kutip ..ko nak kasi aku kene denda dengan cikgu har...dia tuh mane suka buang masa....ko nak bagi aku kene marah dengan cikgu Ma ke??”


Mula lah aku nak naik angin..Nanti masuk kelas mati aku kene perli..kalau aku nak cepat ade je bende yang datang menghalang.


“Ala ina aku minta maaf ..aku betul-betul x sengaja ..lagi pon aku mane nampak ko bawak buku tadi  yang ko nak naik angin satu badan ni nape...datang bulan ke cek..kihkihkih.....ala lepak laa ...nah ambik buku nih...itu pon kelam...”aku tengok farah gelak mengekek mungkin kerana geli hati melihat gelagat aku.


“Kelam kepala hotak ko....aku terajang kang mati nanti...hoi ko ni tak tahu ke sengaja buat-buat tak tahu....sekarang ni aku masa cikgu Ma ..mati aku dah lambat ni...ko buta ke buku bertimbun aku anggkut ni...”


Tension nye aku...ni semua gara-gara budak terlebih ajar laah....akhirnya aku berlari sambil membawa buku-buku nota .....Dari jauh aku tengok Nora dah gelisah semacam je..


“Weih ina..asal ko lambat...mati la ko ngan cikgu Ma”Nora bertanya itupun tercover-cover.
“Apsal??”
“Habis laa ko..cikgu Ma tengah cari ko...tadi habis kiteorg kene marah...ko ni apsal lambat har?!!”
“Ko tau tak tadi aku jumpa Akhtar banggang tu...dah la perangai macam destitute gila ...tersengih-sengih kat aku macam kerang busuk.....kalau hensem tak pe....macam la aku tergoda kalau dia senyum macam tuh..pastu Farah pulak sergah aku..ape lagi habis la semua buku jatuh ....tuh yang aku lambat tuh ”


“Hakhakhakhak....kesian ko....”“Ko ni Nora kalo x menggelakkan aku memang tak sah...”
Tiba-tiba....“Nur Amalina Nawwiyah!!!”jerit cikgu Ma.
Alamak apebende pulak nih...... ade jee masalah....aku berjalan menuju ke arah meja cikgu..

“Yer cikgu?”
“Yang kamu pegi ambil buku pelajar 2A5 ni apasal......mana awak dapat buku-buku ni hah!!...awak
dengar tak ape saya kata tadi....AMBIL BUKU 2A2 DI ATAS MEJA SAYA bukannya ambil buku
2A5...awak tahu tak meja saya ni?kalau x tahu cakap...suka sangat membuang masa...!!”
“Err...cikgu tadi saya...err ..”
“Sekarang awak pergi ambil buku-buku yg saya suruh ambil..Cepat!!”
Ala baru je aku nak berehat....bila nak sampai ke pintu keluar aku menoleh kearah 4 ekor beruk
yang tersedia ada di tepi pintu...iaitu Muhaimin(mint),Faizal(peje),Firdaus(pedot)..n the laszt one
Syafid..dah la muka mcm beruk...kesian dah ensem buat pulak perangai macam beruk...hancuzz
“Ape pandang-padang...ohhh suka lah korang erk aku kene marah”


Tanpa membuang masa ...lepas keluar je dari pintu kelas aku terus lari....laju gile sampai semput
aku...aku lari tanpa mengendahkan orang lain....tiba-tiba...Bukkkk..aku hilang kawalan....
“Arrrrr!!!”aku menjerit kerana hilang kawalan sampai terjatuh atas abang form 5 tuh.
“Weiiii!!!”dia terjerit kecil.
Alamakk....macam mane aku boleyh terjatuh kat atas abang form 5 ni.........mati la aku kene
sound...dah la budak-budak form 5 tahun ni bengis gile....apsalll la nasib aku ni asyik malang je....
“Errr.....soo...soo..soory ...tak sengaja sangat-sangat...tadi saya tak perasan sangat ade orang
tadi...maaf ....saya minta maaf banyak-banyak”ujarku gugup sambil memandang ke bawah
Senyap 4 minit....aikkk mamat ni x reti nak bercakap ke??aku dah minta maaf dia buat bodoh jerk
pastu tenung muka aku...macam la muka aku ni muka ayam....dia ni lagi mau melambatkan masa aku..


“Errr ...saya terpaksa pergi..sekali lagi saya memohon maaf”
Argh!!!tension nye mati la aku.....mane buku nye nih...!!hah....jumpa pon...fuh!!..lega..tanpa
berlengah aku pon berjalan dengan pantas tapi kali ni jalan tengok orang ...takut terlanggar
orang...lepas masuk je kelas aku terus duduk...


“Huh...Nora....benci nya aku ...rase macam nak ponteng class jerk sekarang nih...tak habis-habis
nak membebel...bende bukannya aku sengaja buat pun dia nak marah juga.......yang mint,pedot,peje,syafid tengok aku semacam jerk apsal???...”


“Ntah...buat bodow jerk laa....diorang tuh bukan nya betul sangat....weih ko tahu tak mint dengan aja bercouple?”
“Yapz...aku tahu..apsal”
“Tak ade ape lorh...ingat ko tak tau lagi...Har!!! kalau yang ini mesti ko tak tau lagi...”
“Ape?”tanya aku sambil menunjukan reaksi kehairanan...


“Ko tahu tak hasnariza couple dengan pedot??”
“Huh!!!biar betul....hurm ok lah tuh ....biar la asal diorang bahagia”
Terkejut jugak aku...selama ni mana penah dengar desas-desus pasal diorang....tapi apa aku nak buat hihih cinta monyet la katakan biarkan saja....


“Hoi!!...yang ko ni terkejut macam nampak hantu ni kenapa??...oh ko minat kat pedot erkkk...”
  Nora kelihatan tersenyum sumbing.



“Mane ade....ko ni...mana aku nak campak buah hati aku dekat kuala kangsar tuh...aku ni setia ada yang satu tau...” “Hhihih....saja aku serkap jarang mana lah tahu kalau ko suka kat dia...”


“Weih..Nora ...jam pukul berape?”
“Hurm pukul 10.05 ....lambatnya laa masa berlalu....aku pon dah malas nak dengar bebelan cikgu nih..”


Benci nya laaa bosan gile skola ......balik rumah kang siap laa....lepas jer aku tukar baju sekolah ....matlamat utama aku ialah..jeng-jeng-jeng...tido.bahagia gila hidup kalau hari-hari macam ni....lagi 2 minit lagi....


“Kringgg!!!!!” “Yes!!!jom Nora...” “Jom”kelihatan Nora berjalan sambil mengomel sendirian.
“Hoi...Nora kenapa pulak dengan ko ni??tadi bukan main happy jerk..tetiba muram..apsal???”
“Tak ade ape lah....jom aa cepat kang penuh pulak kantin tuh...aku tak suka la penuh-penuh dah la
form 4 dengan form 5 rehat sesame....ade paeh lagi adezzz.....apsal la hidup aku hari ni malang
sungguh...”Nora mengeluh.

Aikk...minah ni biar betul selalu nya dia yang lambat...sebab boleyh laa dia tengok muka kamil
...har!!hari ni form 4 pon rehat sekali....boleyh la dia tengok paeh....ini tak.......hish ape laa nak
jadi...ni mesti ade prob....si Farah ni pulak bukan reti nak rehat ngan aku.....ishh lantak laa...janji
perot aku kenyang...bila sampai je kat tempat yang aku tuju bersama geng aku....

“Weih Nina ko nak makan ape?”Azalea(aja) kelihatan tengah memilih makanan.
“Ermm ntah..cube ko tanye Atika(ika)....”
“Ika ko nak makan ape?” “Jom la kita makan burge..” “Nora??ko tak nak makan ke?”


“Tak nak la ...”“Ish lantak ko laa....nanti ko jangan nak merungut dalam kelas kelaparan...”
Lepas habis jerk aku pun pulang ke kelas......dan lepas habis kesemua waktu..aku terus
balik....walaupun aku dah janji dengan Farah dan Edora untuk balik bersama....oleh sebab
terlampau bosan ..aku pun blah....terasa malas nak tunggu lama-lama kat kantin skola tuh....bukan
nya ade ape yang bezt.......


“What you gon' do with all that junk?All that junk inside that trunk?I'ma get, get, get, get, you drunk,
Get you love drunk off my hump.What u gon' do with all that ass?All that ass inside them jeans?
I'ma a make, make, make, make you scream,Make you scream, make you scream”
Hish apsal la perjalanan nak balik ni terasa lambat sangat hari ni....eh!!Ramizah laa kat depan
tuh...apsal dia jalan kaki erk...Adess...lupa la pulak ..rumah opah dia kan kat depan tuh....Baru je
aku nak melajukan kayuhan aku...tiba-tiba....


“Hai Ina...sedap nya suara..kenapa nyanyi sensorang...” Alahai...makhluk Allah mane pulak yang menegur aku ni....aku cukup menyampah laa nak melayan jantan sewel..lantak aku laa suara aku sedap ke tak....tak kan aku nak nyanyi berdua dengan dia..banggang.”aku mengomel antara kedengaran ataupun tidak.
“Ina..tak baik cakap macam tuh tau kat abang....Ina kene lah hormat abang sebagai senior..Hurm
Ina balik sensorang ke??Jom abang teman kan...ala lagipun kalau Ina tak nak juga ...Ina kene nak
kan...sebab tadi Ina langgar abang kan...ehheh”kelihatan dia tersenyum seperti kerang busuk.


Adoiii.....mamat ni ker....macam bagus jer nak tegur aku....lepas tuh boleyh pulak berabangabang..
bila masa mama aku beranak kan dia ...aku pon tatau...tiba-tiba...dia berenti depan basikal
aku...
“Hoi!!aphal nih....dah tak ada keja lain ke har!!orang nak balik pon sebok-sebok nak sekat
jalan...ingat dia tuh polis ke nak buat road block....tak pon ini jalan bapak dia...dia ingat sebab
orang terlanggar dia tadi senang-senang je nak memerintah orang...wek!!!blah la wei!!ORANG NAK


BALIK LAA!!!tak faham bahasa ke??!!”“Heheheheh sorry laa Ina ...bukannya nak memerintah tapi..bila abang cakap Ina buat macam tak dengar jer....abang nak juga dengar suara manja Ina....Hurmm Ina petang ni Ina free tak??Kalau free abang nak ajak Ina keluar...hehehe..sebelum abang terlupa nama abang..Farish Farhan...kelas 5 sc 1 takkan laa Ina tak kenal abang...”kelihatan dia tersenyum seperti kerang busuk...


Alahh...tahu laa dia atlit sekolah ..tak payah laah nak buat muka beria depan aku....aku benci betul
laa ape aku nak cakap aa...hurmmm......Yes!!!idea...
“Sorry laa yerk ...petang ni orang dah janji dengan olahragawati sekolah kita tuh....nak pergi
ronda-ronda dengan dia naik moto..so ape lagi please...pergi la balikk...orang tak nak timbul gosip
kat sekola”aku dah muka laa buat muka kesian..


“Ohh..dengan Farah ke....tak pe nanti petang kita jumpa erk...ok laa abang balik dulu   yerk...Assallamualaikum n byee”dia melambai-lambai tangan kearah ku.
 
Bab 2
“Agaknya ko dah gila Farah....ko nak kenalkan aku dengan atlit poyoronos tuh???eii tak mau  laa...macam lah ko kenal sangat dengan dia tuh...”ujarku sambil membuat reaksi muka masam mencuka.


“Ala Ina....sebenarnya abang Ris tuh ...ehhehe...abang anggkat aku...petang tadi dia SMS aku...dia
kata ada benda yang dia nak beritahu aku..please kalau ko tak nak kenal dengan dia pon ...ko naik
laa Taman Pinji Mewah jap...nanti dia marah aku...pleasee”Farah memujukku.


“Okies la...sebab ko ni best friend aku...aku bawak ko...tapi ingat ...jangan sekali-kali kau mengkhianati aku....aku dapat tahu jerk ko bekerjasama dengan dia untuk mengenal-ngenal aku dengan dia ..siap ko...aku mintak ganti RM 60 ingget kalo ko buat macam tuh...”


“Ok ...aku promise..”Farah mengangkat kelima-lima jari nya seolah-olah bersumpah. Selepas 5 minit ....tibalah ke destinasi yang ingin ditujui oleh sahabat ku...Bila sampai jerk....Farah terus pergi kearah Farish...kelihatan mereka sedang bergurau senda ...Alahai nampak nya bersendirian laa aku nak sini...nih yang aku tak suka ni...kata sekejap...dah setengah jam dah nih....hurm baik aku pergi dekat tempat buaian tuh.....main kat sini lagi seronok hihihi....


“Huh Farah ni...punya laa lama bersembang...aku ni dah macam tungguk jerk...naik kebas punggung aku duduk kat sini...baik aku blah...sebelum tuh aku nak main lelaju dulu....aik!!mana minah nih pergi...tak kan dia pi jenjalan dengan abang dia kot....ohh sedap jerk tinggal kan aku erk...lain kali jangan harap nak minta belas kasihan aku bawak dia kesini...lalalallala...” Apasal aku rase macam ade orang tolak aku jerk ni....nih mesti kerja Farah...makk laju nye ...dah la aku gayat....


“Farah....dah laa aku takut laa.....” Mama!!!tolong...apsal Farah ni buat bodow jerk...tak kan aku bercakap dengan ....erkkk...sekarang kan petang...mana ade..


“Farah dah laa aku takut la....aku nangis kang...”terasa panas pipi aku kerana air mata aku yang telah mengalir ....tiba-tiba jerk buaiyan tuh berenti....fuh...aku tidak menyeka air mata ku kerana saja ingin menakut-nakut kan Farah...lantas aku berdiri lalu menoleh...


“Farah...ko ni kenap...” Alangkah terkejutnya aku apabila bukan Farah yang menolak buaiyan aku sebentar tadi....tetapi Farish...dan kelihatan Farah disisi nya... “Erkkk.....Ina ...jangan laa menangis ....abang Ris yang nak toolong ko tolak tadi....eeheh tadi ko mengomel sensorang sape suruh....”kelihatan Farah tersenyumm sumbing begitu juga Farish. “Ko ni...dah la aku nak balik...lainkali jangan harap aku nak jenjalan dengan ko dah...har dia ni pun satu...sapa suruh tolak buaian tuh..ade ke orang suroh har!!”lantas aku menyeka air mata ku..

Aku terus melangkah menuju ke arah moto aku.....tiba-tiba langkah ku terhenti kerana pergelangan aku seperti dipengang dengan kejap...aku cuba menarik tangan ku tetapi apa yang aku terima adalah kesakitan...aduhh sakit nya tangan aku...lantas aku menoleh.. “Wei ..lepas la!!!ape ni...sesuka hati jerk nak pegang orang ..ingat dia tuh sapa?”jerit ku...tetapi tidak terlalu kuat kerana takut juga dikatakan perempuan gedik... “Arr..saya....saya kan balak awak...heheh” Apa dia ni....tetiba jerk....kalau yerk pon nak bergurau lepaskan la tangan aku...tiba-tiba aku  teringat ugutan aku pada Farah ketika berada di atas moto tadi...
“Farah...baik ko suruh abang ko ni lepaskan tangan aku kalo tak....bak RM .....cepat laa
Farah...sakit tangan aku !!!”jerit aku...kali ni aku tidak peduli..lantak laa orang nak cakap ape
pon..janji aku tak sakit...
 
Bab 3 & 4
“Abang Ris ...lepaskan laa Ina ...kang pokai Farah....please...” “Kenapa pulak Farah pokai?”
“Ala Farah dah janji dengan dia yang Farah tak kan bagi abang kenal dengan dia.....hurmmm....kalau Farah kenalkan juga ...sebagai ganti dia mintak 60 ingget...pleasee lepaskan la dia Abang Ris...nanti pokai Farah...”Farah memujuk Farish...Farish kelihatan seperti setan yang mahu mengenakan anak cucu Adam.


“Ala ..biar Abang Ris jerk yang tolong bayar untuk Farah erk???” Aku membulatkan mata apabila dia berkata begitu “Tak payah nak susah-susah ...saya tak mau terima duit awak...”“Ala....awak jangan laa susah-susah tak mau terima duit saya..”


“Awak jangan mengada-ngada....saya jerit kan...”ujar ku..“Abang Ris...lepaskan jerk laa dia...kecian dia...nanti mama marah Farah...”ujar Farah.. Akhirnya dia melepaskan tangan aku...aduhh sakit nye...dia ni macam nak bunuh aku je...dia ingat ni tangan awek dia ke...sesuka hati nak buat ape... “Hurmmm...Ina ko balik laa dulu nanti abang Ris yang hantar aku balik...lagipon dia nak jumpa abang Haziq jap lagi...so ko pandai-pandai la jaga diri yer....jangan marah erk..lain kali aku ikut ko balik...”


“Farah aku nak balik...kalau ko tak mau ikut tak pe...aku nak pegi kat Pedot,Mint ngn Peje arr...lagipun bukan jauh...dari aku tunggu ko...baik aku bersembang dengan diorang.....ko jangan merungut dekat aku pulak yerk lepas tahu ape yang aku nak buat dengan diorang kejap lagi....” “Er!!...ko nak ajak diorang buat ape???takkan nak buat...hehehe”uajr Farah sambil tersengih.. “Oii!!...ko jangan nak tabur benda-benda negatif...aku nak ajak diorang teman aku pergi jenjalan lahh...ko ni...aku lempang kang bersepai gigi..kihkih...okies bye”


“Laa Ina apsal nak g jenjalan dengan diorang...jenjalan laa dengan saya.....saya free ni ..boleh laa
saya teman kan awak...” “Tak nak!!awak ni atlit gedix!!wekx”ujarku sambil menjelirkan lidah.... tanpa membuang masa aku terus start moto...lalu terus menuju ke arah Mint,Pedot dan Peje.


Seperti di dalam jangkaan aku diorang mesti menahan aku...nasib diorang lepak dekat padang ni...kalau lepak jejauh mampus...habis minyak aku...heheh..siap ada Aja dengan Nora lagi...Nasib aku tak de la malang sangat hari ni...diorang ni macam tahu-tahu jerk aku ni dalam hari kemalangan....


“WowOwO...lepak laa wei...ko nak pegi main ni sensorang...tadi aku nampak ko dengan Farah??
mana dia..??”tanya Nora kehairanan. “Farah...dia dok lepak dengan olahragawan kedua skola kita...”ujarku sambil mencemikan muka. “Dengan Farish tuh?budak 5 sc 1??yang poyo-poyo tuh???”tanya Nora ...


“Yerk laa....sape lagi lepas olahragawan Muhaimin Bin Isa..heheh...boleyh aku lepak dengan korang
tak??aku borink laa...benci aku...diorang mempermainkan aku tadi... destitute gila babi...babi pon

tak destitute macam tuh...hehhe..korang sembang ape nih?”tanyaku.


“Tak ade ape...nasib laa ko datang...kalo tak sembang sensorang la aku...Mint date ngn Aja kat hujung tuh..bosan tol..si Pedot ngn Peje tuh cite pasal ape bende ntah......”Nora kelihatan merungut.


“Hurm macam ni laa ...jom kita pegi cc..aku belanja..amacam....kamil dengan paeh aku rase tengah ade dekat sana sekarang...lagipun ko datang sini pakai moto ko kan??Jap g kita ambil laa


Aja ...okies???”tanyaku..perlahan “Cantek laa...jom...aku tengah sengkek sekarang ni...ko laa Bank yang paling aku sayangi..!!”jerit Nora. “Ko ni....!!!ingat aku Bank!!...banyak cantek...nasib laa ko ni member aku...”ujarku sambil mencemik.. Jeritan Nora sebentar tadi mendapat perhatian Aja,Mint,Pedot dan Syafid....“Woi!!korang nak pegi mane”jerit Mint.
“Kita orang nak pegi cc laa...Ina nak belanja aku...byeee!!”jerit Nora sambil melambai-lambaikan
tangan..


“Woi nanti aku dengan Peje nak ikut..”ujar Pedot..tergesa-gesa menuju ke arah moto untuk pergi bersama aku dan Nora.. “Ina!!!aku nak ikut gak..”jerit Aja....kelihatan seperti mint keberatan..tetapi akhirnya dia menurut saja permintaan Aja..


“Nora....aku takut laaa...ko tengok muka Mint tuh!!....macam nak telan aku je...buatnya dekat sekolah dia belasah aku buat kali yang ke 2 nanti macam mane??!!!tidakkk....”ujar ku perlahan... “Tak de nye de nak belasah ko...”ujar Peje...


“Er!!ko dengar ke...weih diam-diam tau...”ujar ku ...Peje hanya mengenyitkan mata ke arah ku... “Cepat la korang...nih yang best ni...thanks all...ari ni aku belanja ..tapi sorang setengah jam sahaja ok..!!”ujar aku ..


Setelah 5 minit dalam perjalanan untuk pergi ke cc...tiba-tiba......sesuatu yang aku tidak suka terjadi....


“Hai guyss” “Sapa tuh Nora?” “Wei!!!Farish dengan Farah laa...elok sangat laa tuh sorang olahragawan sorang lagi olahragawati..secocok gila...”bisik Nora.. “Biar betul ko...”aku menoleh...alamak...betul laa...macam mana ni...benci nyaa...ish apsal dia bawak moto dia ke sebelah aku pulak...adezz.


“Ina...nak gi mana?”tanya Farah. “Cc la oii...ko tak nampak kee...aku ni dah macam bawak kaum ni...heheh”gelak ku... “Bukan nak ajak aku erk ko...”ujar Farah dengan nada seperti merajuk..
“Hai!!..tadi aku ajak ko ...ko tak mau...sekarang nak merajuk...yerk laa...aku malas nak kacau ko
dengan abang ko...almaklumlah orang nak berdating..tuh tak nampak Mint masam jerk...Aja punya
pasal la...elok-elok aku,Nora,Pedot,Peje nak berambus dia nak ikot...kesian Mint...tapi aku tak
boleh nak buat ape....nanti kalau aku cakap tak boleyh dia kecil hati..”ujarku sambil menujukkan

jari kearah Mint.


“Heheheh tuh la sape suroh kacau orang berdating..saya ajak awak dating tak mau..”ujar Farish
yang dari tadi hanya menjadi pendengar..“Hei!!jangan nak merepek boleh takk...sedarkan lah diri anda...dah laaa atlit gedix!!ade ati nak dating dengan orang...”


“Hah!!ko couple dengan Farish ke?!!!”jerit Nora yang kelihatan amat terkejut..Aku pun menoleh ke arah Pedot,Peje,Mint dan Aja dengan reaksi muka yang terkejut..Farish kelihatan tersenyum..kemudian mengenyitkan mata kepada ku..


“Ape ko ni Nora...mane ade..aku mana ada couple dengan dia....yang ko jerit ni apsal....adesss malu laa aku ...”ujarkan sambil meraup muka kerana menyesal dengan tindakan Nora ..“Ala Ina .....jangan laa malu-malu...kan kita dah couple dari bulan 1 lagi...buat apa awak nak sembunyi-sembunyi...lama-lama orang tahu juga...”ujar Farish.. ‘Ape awak ni!!jangan laa nak buat cerita la!!...abad yang ke berapa saya ni couple dengan awak...awak ni suka sangat carik pasal kenapa!!selama ni saya tak pernh kacau awak pon...tak de
pun saya sebok-sebok masa awak tengah ngorat...shuh-shuh”jeritku...“Er...Ina...dah laa ko buat bodo je...dia tuh bukan betul sangat....reilx yerkkk...”bisik Nora “Ar!!!!aku nak balik laa”jeritku lantas memberhentikan moto...mereka yang terkejut turut sama memberhentikan moto...


“Woi!!...janji nak pergi cc sesame...ape ni....”jerit Pedot dan Peje...“Hurm...malas aku...”Tit..titt..tit...titt...***Ina...tolong beritahu Farah...abang Haziq nak dia balik sekarang...***
“Farah...abang Haziq suruh ang balik sekarang...dan aku tak tau dia suruh balik sekarang sebab
ape...”ujarku..kelihatan Farish terpaksa pergi dengan Farah...setelah mereka beredar aku pun
berkata..


“Jom kengkawan...aku belanja 1 jam!!kihkihkhi...sorry...aku tak suka laa kalau atlit gedix tuh join...dia tuh bukan saja habiskan air liur aku tapi turut membuat kepala aku macam nak meletup seperti larva...kihkih..letz goo”jerit tuh...Selepas kejadian petang itu...teman-teman ku seperti sudah lali dengan pergaduhan yang terjadi diantara aku dengan Farish sehinggalah ke akhir tahun...mujurlah semasa PMR aku dapat melupakan setiap berbalahan yang berlaku ...aku kira Farish juga begitu kerana 3 bulan sebelum SPM dia kembali menjadi seorang yang serius...aku bersyukur kerana tidak ada sebarang gangguan lagi...semasa di tingkatan 2 ...aku dengan Farah pernah berjanji akan membuat permohonan untuk pergi ke sekolah teknik...syukurlah segala janji yang telah aku dengan Farah semai menjadi suatu kenyataan....Aku telah melakukan terlalu banyak perubahan ke atas dirinya....Sehingga Farah menjadi seorang gadis yang lemah lembut dan penuh dengan ciri ketimuran...Setelah 7 tahun berlalu...


“Eh, eh budak ni! Sempat lagi dia berangan dalam kereta aku ni. Hoi, makcik! Dah tak nak balik ke?
Atau ko nak terus ikut aku balik rumah aku tu...rumah aku pon bukan nye jauh gile berbatu-2 tuh haa depan rumah ko jerk......ko jer yang ngengade tahap dewa nak naik kete suh aku anto....?"  Sergah Farah secara tiba-tiba. Mau gugur jantung aku dibuatnya......Hishh,Farah ni kalau bercakap dengan future-future boyfriend dia, bukan main lagi lemah-lembutnya!...... Tapi, bila dengan aku je terus jadi suara bagaikan petir yang mahu membelah bumi.......Bukan sahaja bumi, bahkan seluruh alam semesta ni dia pun nak belah!..... Tak faham betullah aku dengan perangai sahabat aku yang seorang tu.....Lain betul la dia ni lepas aku ubah dia masa belajar kat teknik....kalau aku tau tak ade nya aku ubah dia cakap lemah lembut dengan lelaki.....Risau juga kalau dibuatnya lepas kahwin nanti ..perangainya pada aku tu diaplikasikan pula pada future dia tuh......Taufan la jadinya!..... Tak dapat dibayangkan betapa besarnya kemungkinan yang bakal terjadi.


“Engkau ni Farah...macamlah tak faham dengan perangai aku yang lain daripada lain ni.....Hehehe... Benda free tu lah akan menjadi hobi aku secara automatiknya.....lagipun kalau nak berangan ke mimpi ke bukannya kena bayar..hurmm Farah...tiba-tiba aku teringat kat abang Ris ko tuh...sekarang ni dia dekat mana erk??mesti dah ade bini pastu anak pon mesti dah ade kan!" Selorohku sambil tertawa walaupun di dalam hati ini terselit suatu perasaan yang sukar untuk ditafsirkan.........Fikiranku asyik sahaja menerawang mengingatkan kenangan yang tidak akan luput dek otak aku.....Satu-satunya kenangan di bangku sekolah menengah bersama rakanrakanku muncul bagai tayangan slide yang dipaparkan di hadapan penglihatan mataku ini..


“Eh...ingat lagi ko dekat abang kesayangan aku yerk....dia mana ade kawin lagi...dengar cerita tengah tunggu bidadari turun dari kayangan...”ujar Farah dengan nada seperti hendak memerli aku..


“Farah...ko perli aku ke..”ujar ku dengan nada sayu..“Mana ada...ala jangan laa sedih...dia sekarang ni dekat Ipoh jugak...kerja kat syarikat ape ntah...aku tak berapa pasti...kalau ko terima dia dulu tak ade laa dok rindu dekat dia.” “Mana ada rindu..cuma... teringat jerr rindu rasa nya dengan teman-teman kita...agaknya macam mana lah rupa diorang sekarang ni yerk”ujarku dengan tenang..


“Ala ko jangan risau.....nanti diorang mesti aturkan re-union punye...mesti ko dapat jumpa temanteman
kita”ujar Farah seperti faham akan perasaan aku tatkala itu...Tit tit,tit tit... Deringan SMS dari hanset aku yang telah kuprogramkan dengan lagu My hump beserta getarannya mengejutkan isi perut pacuan empat roda itu......Manakan tidaknya terkejut......hanset tuh aku letakkan di atas dashboard kereta Farah!!


"Biarkan jelah.....Tak de mood pula aku nak baca mesej tu.....Nanti-nantilah aku tengok.....Bukannya hilang pun mesej tu kan?hiihih.....Oklah.....thanks a lot coz sudi juga kau tumpangkan kawan kau yang dalam kesusahan ni.Kalau tak ada kau....tak baliklah aku jawabnya.....Kaulah ratu hatiku,Farah ooi!" ujarku sejurus selepas itu...“Ohhh..time kasih..hihihihi....weih esok erk kita kuar....aku ambik ko pukul 12 tengah ari..ok?”ujar Farah sambil tersenyum sumbing...


“Haii...Farah ko ni saja je nak mengene aku ke?..ko dah tahu aku ni anti bangun pagi ko saje je nak
ambil aku masa tuh erk...sampai hati ko...tak ape laa...aku pegi naik bas jerk laa....mungkin aku ni
selalu menyusahkan hidup ko..tak pe la Farah...bye”


Kihkihkihki...ketawa ku didalam hati...Farah kelihatan gusar kerana takut jikalau aku merajuk....sengaja aku bergerak perlahan ...lantas tangan ku disentap...aduhhh bengong tol la minah nih....“Hihihih....allala Ina ok lahh....aku ambik ko pukul 2...tapi bagitau kat mama dulu...tau....”sekali lagi Farah tersenyum seperti kerang busuk.


“Amboi-amboi....bukan mama tetapi ‘makcik’ tuh mama aku bukan mama ko......ok-ok ..set pukul
2 okies.....”ujar aku sambil ketawa terkekek-kekek..
 
“Bye. Assalamualaikum”ucap aku antara kedengaran atau tidak. Lantas....tanganku segera mengambil hanset ku yang berada didalam handbeg kesayangan ku untuk memeriksa siapakah yang menghantar SMS sebentar tadi.....Mataku membulat.....Aiikkk!! nombor sapa pulak ni?....Biasanya kalau nombor yang aku kenal...akan keluar namanya dan bukan nombornya saja....Tak pela...mood aku tengah baik ni lebih baik aku baca je.....Mana tahu kot-kot dia orang ni dah habis kredit....lepas tu guna telefon member dia orang hantar mesej pada aku...


**What you gon' do with all that junk?All that junk inside that trunk?I'ma get, get, get, get, you drunk,


Get you love drunk off my hump.What u gon' do with all that ass?All that ass inside them jeans?
I'ma a make, make, make, make you scream,Make you scream, make you scream** Siapa pula yang nak buat lawak antarabangsa dengan aku petang-petang hari ni.....Sahlah bukan member aku!....Tapi siapa yek?!!...kalau member aku bukan takat lirik ......nak bagi aku dengar lagunye pon x mau sebab nanti mula laa datang sakit aku ....diaorang dah tersedia tahu yang aku ni suka sangat lagu tuh...soo nak buat ape diorg hantar lirik sedangkan aku hafal setiap baris lagu tuh...Ni dah kes parah.....Better aku try hantar SMS balik kat nombor ni...manalah tau maybe dia nak hantar lirik ni kat orang tapi tersilap send kat aku...dah la lagu febret aku....


**Assalamualaikum....Maaf kerana menggangu tetapi awak baru hantar mesej pada nombor saya tapi mungkin awak tersilap hantar mesej ni....Cuba awak periksa semula nombor yang awak nak hantar itu kembali**


**They say I'm really sexy,The boys they wanna sex me.Thet always standing next to me,Always
dancing next to me,Tryin' a feel my hump, hump.Lookin' at my lump, lump.You can look but you
can't touch it,If you touch it I'ma start some drama,You don't want no drama,No, no drama, no, no,
no, no drama,So don't pull on my hand boy,You ain't my man, boy,I'm just tryin' ta dance boy,And
move my hump.**


Aduss....semakin parah nampaknya!....Dia ni tak reti nak periksa ke nombor orang yang dia nak
send tuh?....Suka-suka hati je send kat nombor orang....agaknya nak kena dengan aku sorang lagi
hamba ALLAH ni......Kalau dah dengan SMS pon tak jalan,....senang cerita aku call jelah!...
Trut..trut..trut..trut......deringan kedengaran...Ada harapan nampaknya!...Huh..ape bende yang
lama sangat tak angkat ni?...Dah nak dekat cair tahi telinga aku dengar deringan yang tak
berjawab ni!...Hah!!!pulak dah....Masuk voicemail pula!..Geram pulak aku dibuatnya!...Ish!!bertapa
banggang nye Hamba ALLAH yang sorang nih....Ish sabar Ina....Ahhhh!!!...biar ajelah orang macam ni....Aku nak bagi tau yang dia tersalah hantar mesej...dia tak nak layan pulakk...banggang betul....Buat bazir credit aku je....baik aku masuk pastu aku pergi bersihkan diri...solat Maghrib.....lepas tu tolong mama kat dapur untuk makan malam....Perut ni kena isi juga lepas seharian otak ni diperah walaupun masa duduk dalam office tadi sejuk tahap cipan....tiada keringat yang mengalir tapi tenaga yang dialirkan dari otak kita juga boleh bakar kalori yang terkumpul dalam badan kita ni. Secara tidak langsung, apabila kita brainstorming, badan kita akan singkir lemak-lemak yang of course banyak dan kalau lemak-lemak tu disimpan lama-lama, akan terhasillah selulit yang amat merisaukan terutama bagi golongan wanita!


“Ape bende yang aku merepekkan ni....baik aku masuk rumah. Dulu.....Assallamualaikumm!!!” Ish!!!!mane g semua makhluk ALLAH nih...Mak!tolong aku takot laa dok sensorang kat luar nih.....rase macam......tidakkkkk.....ape yang aku repekkan ni...sekarang kan petang.....ape aarrr...ish baik aku menjerit...ihkihkih buat suspen ckit.... “Tolong !!!!!Tolong!!!” “Hoi!!....ape ni Nina terpekik ..terlolong nih....buat malu kat orang jerk.....”“Fuh lega....nasib mama bukak.....kalo tak...hehehe mau Ina panjat batu tuh pastu menjerit lagi ...kihkihkih”


***************************bersambung*************************************

No comments: