Wednesday, June 2, 2010

Kau Dan Aku


Masih ingatkah dikau
Detik pengenalan kita dulu
sewaktu kita dialam remaja

Kita sering bertemu
Bertukar senyuman
Diwaktu itu kau sentiasa bersama sidia
Begitu jua aku bersama pasangan ku
Ingin rasanya aku mengenalimu
Namun apakan daya..siapalah aku.


Namun ALLAH berkuasa
Kita bertemu dan berkenalan
Disaat kita berjalan sendirian
Tanpa sesiapa menjadi halangan(27/03/93)


Disitulah bermula segalanya
Kau dan aku menyulam kasih
Meniti hari demi hari
Meninggalkan semua kenangan lalu
Untuk memulakan perjalanan baru

Semakin hari semakin mesra
Semakin kasih semakin sayang
Bersamamu setiap detik
Umpama diri lebih dihargai



Diatas sikapmu yang takut akan kehilangan ku
Kau mengikat ku dengan tali pertunangan (02/09/95)
Kini perjalanan kita lebih beerti
Kerana semakin dekat kepada destinasi

Dugaan demi dugaan kita rempuhi
Halangan demi halangan kita rintangi
Namun segalanya telah tertulis
Namamu dan namaku
Telah ditakdirkan untuk bersatu.

Tanggal 14/02/1997
Tarikh bersejarah
Ikatan perkahwinan menjadi bukti
Kau dan aku kini menjadi satu
Janji ku padamu
Hanya kaulah suamiku
Untuk selamanya dalam hidupku


Sungguh indah perjalanan hidup
Terasa bahagia bagai disyurga
Ku sangka panas hingga ke petang
Rupanya ribut di persimpangan..

Adakah aku yang bersalah
Hingga retaknya hubungan kita
Atau kehadiran insan ketiga
Memusnahkan segalanya...




Dimanakan janji-janji mu dulu
Menyemai kasih bersamaku selamanya...


Setelah pengorbanan demi pengorbanan
Telah ku korbankan untuk dirimu
Apakah kau masih tidak dapat merasai
sentuhan hatiku yg suci ini...





Telerai jua ikatan kita
Yg terbina sekian lama
Dengan linangan air mata
Kita terpisah jua akhirnya..(04/08/05)

Hidupku semakin hanyut
Ibarat layang yang ditiup bayu
Sinar cahaya yang kuharapkan
Rupanya gerhana yang melanda..


Kau kembali lagi
Ingin menyulam kasih yang terlerai
Aku lemah dalam dilema
Mampukah aku bersamamu
Insan yg pernah menyakitiku..





Dikala malam suram
Sedang insan dibuai mimpi indah
Aku terpandang Permata Hatiku
Perlukah aku berkorban sekali lagi
Untuk kembalikan kebahagian yg hakiki

Tanganmu ku sambut dengan senyuman
Untuk memberimu peluang kedua
Dengan harapan dan janji kau tidak akan
Mengulangi kesilapan yg mengguris hati


Kau memelukku
Dengan linangan air mata
Kau berjanji bahawa aku lah segalanya
Setiap detik tanpaku terasa payah
Sepenuh jiwamu hanya utkku
Hidup dan matimu ingin bersamaku



Dengan satu janji dan satu lafaz
Kini kita bersama kembali..(01/01/09)
Menyemai kasih yg pernah terhenti

Berjanjilah padaku
Kau kan setia selalu
Menyintaiku..menemani ku
Selamanya.......


Hasil Nurkilan..Mawar_Ungu

No comments: