Wednesday, July 14, 2010

Rahsia Hidupku - Percintaan & Pertunangan

Bersambung Kembali.


Sejak pertemuan itu, hubungan diantara kami mula mesra dah aku dapat rasakan yang aku bahagia bila bersamanya. Dunia aku terasa indah dan perjalananku amat bermakna. Hubungan kami semakin hari semakin mekar sehinggalah dia menyuarakan hasrat untuk menjadi kekasih ku. Oh My God !! Betul ke dia nak bercinta dengan aku nie..padahal pada masa yang sama aku sudah mempunyai dua org kekasih yang masih menanti kata pasti dari aku. Macam mana nak buat nie..adesss. Aku tak sangka hubungan aku dengan dia terjalin secepat ni. Tapi entah kenapa hati , rindu dan syg aku lebih berpihak pada dia.

Sebaik aku menerima huluran kasih syg dari dia..aku terus memutuskan hubungan aku dengan 2 jejaka yg telah aku kenal dari awal lagi. Seorg jejaka aku kenal dari aku form2, dan sorang lagi form 4. Yang hairannya aku menolak mereka tanpa sebarang alasan. Berdosakan aku ? Tapi bagaimana harus aku jalinkan hubungan cinta ini lebih dari seorg.

Persoalanya..Kenapa dia yang aku piliih !! Sedangkan aku baru mengenalinya. Aku tiada jawapan. Yang pasti aku terasa bahagia bersamanya dan diriku terasa dihargai. Setiap saat bagaikan dia sentiasa bersama ku. Dia pandai mengambil hati aku. Pandai menghargai aku dan yang pasti dia sentiasa bersama aku bila aku memerlukannya…….

Dia begitu mengambil berat tentang diriku. Tidak dibiarkan aku kemana mana tanpanya. Kemana saja kami bersama pasti tanganku digengam erat seolah olah tidak sanggup berpisah dengan aku. Dimana ada aku, disitu pasti ada dia. Sikap terlalu mengawal setiap pegerakkan aku membuat aku terasa lebih dihargai.

Aku bahagia, walau ada rintangan dan dugaan namun kami hadapi bersama dengan azam dan nekad utk bersama selamanya.


02/09/1995

Hari Pertunangan aku bersama dia. Perasaan gementar dan risau menguasai diri. Aku akan digelar tunangan org selepas ini. Akan berjalan lancarkan majlis yg sederhana ini. Alhamdulilah…semuanya selesai dengan baik. Pihak aku meminta RM4001 dan Mas Kahwin rm301 mengikut kemahuan aku. Mereka setuju tanpa bantahan dan tawar menawar.

Bermulalah kisah baru dalam hidup aku yang sudah digelar tunang org. Benar org kata masa bertunang adalah satu tempuh yang penuh dengan dugaan, tapi amat manis sekali utk dikenang…so sweetttttt…………


Hasil Nukilan : Mawar_Ungu

No comments: